۱۳۸۷ دی ۲۲, یکشنبه

گروگان یک میلیارد دلاری ایران در دست اسرائیل

در میان درگیری و کشمکش میان اعراب و اسرائیل ، طرفدار هریک که باشیم نمی توان از کنار این دو واقعیت دردناک که با سکوت کامل برگذار شد گذشت.
1. اسرائیل از سالهای قبل از انقلاب بیش از یک میلیارد دلار به ایران بدهکار است. هر دو طرف اصرار دارند که این موضوع مخفی نگه داشته شود. در میان پروپاگاندای شدید دستگاه تبلیغاتی هر دو طرف هیچ یک سخنی از این موضوع بیان نمی شود.طبیعی است که اسرائیل هیچ تمایلی به یادآوری این بدهی نداشته باشد ، اما سکوت خائنانه جمهوری اسلامی در برابر این بدهی دردناک است. شاید اگر روابط ایران و آمریکا برقرار بود میانجیگری آنان می توانست اسرائیل را وادار به باز پس دادن این رقم کند.

ظاهرا این بدهی مربوط به معاملات نفتی دو کشور بوده است.

بدهی یک میلیاردی اسرائیل با سود متعلقه بدان در سی سال گذشته رقم گزافی می شود که از حلقوم مردم بی نوای ایران بیرون کشیده شده است. مردمی که در سالهای گذشته مصیبت های عظیمی همچون طولانی ترین جنگ قرن ، سه زلزله وحشتناک که منجر به مرگ 150000 نفر و با خاک یکسان شدن شهرهای طبس ، رودبار و منجیل و بم ، پذیرش 5 میلیون پناهنده افغانی ، عراقی و... را پشت سر گذاشته اند.
در واقع مردم ایران از دو جهت در درگیر یهای اعراب و اسرائیل متضرر شدند ، هم بخش عمده ای از درامدشان به جیب اسرائیلی ها رفت و هم امروز بخش عظیمی از آن به جیب اعراب می رود !! و از سوی هر دو گروه و کشور نیز تهدید شده و می شوند . به هر دو طرف باج داده اند و به هر دو طرف هم بدهکار هستند ! طولانی ترین جنگ قرن بیستم به رهبری صدام و حمایت اغلب کشورهای عرب متحمل شد و هم اکنون نیز با هزار دسیسه اعراب از جمله پیرامون جزایر سه گانه مواجه است و از سوی دیگر نیز گاه و بیگاه از سوی اسرائیل تهدید می شود.

البته در سالهای آخر دولت خاتمی گزارشات گسترده ای در محافل بین المللی پیرامون مذاکره ایران و اسرائیل پیرامون این بدهی ها منتشر شد گه از سوی دو طرف تکذیب گردید. شمخانی وزیر دفاع دولت خاتمی نیز هنگامیکه تهدید اعراب علبه ایران فزونی یافته بود با افتخار گفت ( نقل به مضمون) که ایران بخاطر اعراب طلب خود از اسرائیل را پیگیری نکرده است.
همان ایام که وزیر دفاع جمهوری اسلامی با دست و افتخار پیرامون این گشاده دستی سخن می راند روزنامه های در خبری تکان دهنده نوشتند که یک روستای در اطراف چیرفت کشف شده که مدم آن همچون انسانهای اولیه زندگی می کنند ! ( گزارش همشهری از روستای پیدن کوئیه). یه نظر من تصویر پای پیر زن روستایی که همه عمر را بی هیچ پاپوشی آنقدر در بیابان راه رفته که همجون پای حیوانات زمخت شده و است و مردی که روزنامه را بر عکس گرفته و با تعجب نگاه می کند شاید از خاطرم محو نمی شود.
چندی پس از آن تصویری اسفناک بر صفحه اول روزنامه ایران نقش بست که مردم فقیر و بی نوای جیرفت را در حال حفاری در محوطه باستانی تازه کشف شده چیرفت نشان می داد ، هر کس با هرچه داشت از بیل و کلنگ و تیشه در حال حفر سوراخی به امید یافتن و فروختن یک آثر باستانی! و از این دست روایت های تکاندهنده از فقر مردم این مرز و بوم فراوان است .......

البته این اواخر به یمن دولت فخیمه احمدی نژاد ،کشورهای ورشکسته آمریکای لاتین هم به جمع جیره خواران نظام پیوستند.


2. مسئله دیگر سرنوشت احمد متوسلیان و سه همراه دیگر وی است که در جنوب لبنان ربوده شده اند. او در آزادی خرمشهر سهیم بود و پس از آن به تصمیم مقامات سیاسی از جمله خمینی و رفسنجانی به لبنان اعزام شد.(همانگونه که قبل از انقلاب نیز شاه نیروهای ایران را به ظفار عمان فرستاد ). فارق از اینکه اصل اعزام نیرو به لبنان یک اشتباه فاحش از سوی خمینی بود که وی بعدها با گفتن جمله" راه قدس از کربلا می گذرد" بدان اعتراف کرد ، متوسلیان بعنوان یک نظامی و در پی تصمیم رهبران سیاسی به منطقه اعزام شد و مسئولیتی در برابر درستی و غلطی آن تصمیم نداشت. متاسفانه دولت و رسانه های ایران به نحو درد آوری در برابر سرنوشت او سکوت کرده اند.

آنان نظامیانی بودند که در ازادی خرمشهر ( و نه جنگ بی حاصل پس از آن ) در کنار نیروی های ارتش نقش آفرینی کردند و بزرگترین پیروزی نظامی ایران در سه قرن اخیر را رقم زدند. انان نباید بهای اشتباهات خمینی را بپردازند .


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر